Wednesday, February 16, 2011

Mousavi Remains Incommunicado, Entrance to His Residence Blocked By Security Forces

Monday February 14th, 2011- Mir Hossein Mousavi & Rahnavard remain in complete isolation with their land line phones and cell phones disconnected as of yesterday. On the morning of Feb 14th, 2011 [25 Bahman 1389] the street where their residence is located was also completely blocked by security forces.

According to reports by Kaleme, all landlines at their residence and their cell phones have been disconnected making it impossible to contact them at this time. The dead end street where their residence is located has been blocked by a police van. Several other police cars are parked behind this van blocking the passage way and restricting access to the public street.

Although Mousavi and Rahnavard have been under illegal pressure from a variety of government agencies for some time now,  it looks as though the recent restrictions in the past two days were designed to prevent them from attending the rallies in support of the revolutions in Egypt and Tunisia.

Source: Kaleme http://www.kaleme.com/1389/11/25/klm-47585/

قطع تمامی ارتباطات تلفنی میرحسین و رهنورد، انسداد کوچه منتهی به منزل، با ماشین پلیس

دوشنبه, ۲۵ بهمن, ۱۳۸۹
چکیده : همچنین نیروهای امنیتی از صبح امروز با یک ون پلیس و چندین ماشین دیگر که پشت سر آن پارک شده است کوچه بن بستی را که منزل میرحسین و رهنورد در آن قرار دارد مسدود کرده و امکان رفت و آمد وجود...

تمامی  تلفن های منزل و تلفن همراه  آقای  موسوی و خانم رهنورد  از روز گذشته  قطع شده است. از صبح امروز نیز در ابتدای کوچه بن بستی که منزل میرحسین و رهنورد در آن قرار دارد توسط ماشین پلیس مسدود شده است.
به گزارش کلمه، از روز گذشته تلفن های منزل و همچنین خط های موبایل وی و دکتر رهنورد قطع شده و برقراری هیچ گونه ارتباطی با این خانه و اعضای آن وجود ندارد.
همچنین نیروهای امنیتی از صبح امروز با یک  ون  پلیس و چندین ماشین دیگر که پشت سر آن پارک شده است کوچه بن بستی را که منزل میرحسین و رهنورد در آن قرار دارد مسدود کرده و امکان رفت و آمد وجود ندارد.
اگر چه محدودیت ها و فشارهای غیر قانونی برای رفت و آمد موسوی و رهنورد مدت هاست که از جانب چند نهاد موازی بر این خانواده اعمال می شود، اما به نظر می رسد محدودیت های جدید در دو روز گذشته برای جلوگیری از حضور آنان در راهپیمایی حمایت از قیام مردم مصر و تونس می باشد.

No comments:

Post a Comment